Laatste dag

8 maart 2019

We nemen afscheid het ontroerd me om hier weg te gaan. Ik ben dankbaar voor wat we hier mochten doen leren en investeren. Er zijn zoveel zaken waar we aan hebben kunnen werken en bijdragen. Ik ben van deze mensen gaan houden. Gisteren hebben we nog veel kinderen blij kunnen maken met uniformen. We hebbem uitgerekend dat een uniform: shirt broek/rok en schoenen 30 euro per kind is. Zo mooi om te zien hoe een kind blij kan zijn en dankbaar met een nieuwe blouse of rok of schoenen. Sommige dragen kleding die te klein is  anderen dragen kleiding die compleet kapot zijn. Een jongen liep met zijn rugzak voor zijn middel en wat bleek zijn broek was voor helemaal gescheurd. Ook een jongen zonder ouders die bij zijn oma woont had geen fatsoenlijk uniform. Sommigen hun schoenen waten compleet versleten en we ontdekte dat sommige meiden geen ondergoed hebben.

Vandaag spraken we over Het meubilair in de school idat slecht is en de voorzieningen zijn niet toerijkend. We hopen dat het departement van educatie nu echt in beweging gaat komen want sommige leerlingen maken hun testen en examens op de grond. We bezochten een klas met 69 leerlingen en 28 stoelen. Het was vies en smerig op de grond. Dit zijn geen goede leeromstandigheden waar de kinderen zich kunnen consentreren op hun vak.

We  nemen afscheid en ik hoop dat het niet nog 6 jaar duurt voordat ik weer terug kan gaan!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Monique:
    9 maart 2019
    Goede terugreis en geniet na van al het moois wat je gezien en gedaan hebt.
  2. Annemiek:
    9 maart 2019
    Aaahh wat een mooie leuke foto met de kids😍😍, mooi dat jullie daar verschil hebben kunnen maken en niet te bevatten geen school kleding of zelfs ondergoed ppppffff🙏🏻